دولت و ملت، همدلی و هم زبانی استانداری اصفهان
صفحه اصلی
راهبرد مشارکت مصوب استانداری اصفهان

راهبرد مشارکت مصوب استانداری اصفهان

استانداری اصفهان در راستای انجام ماموریت سازمانی خود تلاش می کند با برنامه محوری، نگاه سیستمی و توان کارشناسی و فنی، خدمات باکیفیتی را به طرز شایسته و در چارچوب وظایف قانونی خود به مخاطبین ارائه نماید و با اجرای مفاد ماده "9" تصویب‌نامه شماره 112128 مورخ 1395/12/28 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری با عنوان «حق اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری» راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرآیندهای اداری سازمان را به شرح ذیل فراهم نماید.

·      حتی المقدور پیش نویس کلیه مقررات و لوایح خود را اعم از آیین‌نامه ها، دستورالعمل ­ها و ضوابط اجرایی را به مدت یک هفته از طریق درگاه الکترونیک سازمان در معرض اظهارنظر ذینفعان، جوامع عمومی و تخصصی قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات نسبت به بررسی، اصلاح و سپس تصویب و ابلاغ اقدام نماید.

·      تارنمای استانداری اصفهان به نشانی www.ostan-es.ir، پست الکترونیکی به آدرس mail.ostan-es.ir ، سامانه سامد و دیگر کانال های ارتباطی، بستر تعاملی لازم جهت دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات شهروندان فراهم شده و این نظرات توسط بازرسی و شکایات، روابط عمومی و سایر بخش های مربوطه مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

·      واحدهای ارائه دهنده خدمات مکلفند پس از دریافت پیشنهادات یا شکایات در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ارسال پاسخ اقدام نموده و پاسخ را به شهروند موردنظر منعکس نمایند. در مجموع روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات نباید بیش از 10 روز کاری به طول بیانجامد. (سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات)

·      عموم شهروندان امکان مشاهده، اظهارنظر و پیگیری خدمات استانداری اصفهان را از طریق تارنما، سامانه های الکترونیکی را خواهند داشت.

·      شهروندان محترم می‌توانند علاوه بر بسترهای الکترونیکی از طریق شماره تلفن‌های 6-2222651-031 یا از طریق سامانه سامد، هرگونه اظهارنظر، انتقاد و یا پیشنهاد خود را اعلام و پیگیری نمایند.

برخی از سایر راه های ارتباطی پیش بینی شده جهت جلب مشارکت مردمی در پرتال استانداری اصفهان عبارتند از:

1. بخش ارتباط با ما در منوی بالای پرتال

2. ارسال شکایات به صورت الکترونیکی (سامانه 111) 

3. بخش سوالات متداول در بخش دسترسی سریع در سمت راست صفحه پرتال

4. رای گیری و نظرسنجی میزان رضایت از خدمات در منوی خدمت در بالای صفحه پرتال

5. نظرسنجی از ارباب رجوع در منوی خدمت در بالای صفحه پرتال

 

·      استانداری اصفهان بر خود لازم می داند همواره نظرات، پیشنهادات و انتقادات و شکایات آحاد مردم به ویژه صاحب نظران، متخصصین، نخبگان، مدیران و کارشناسان را گردآوری و راهکارهای افزایش کیفیت خدمات را تدوین و بروزرسانی نماید.

 

مطابق با بند 2 ماده 9 تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری به شماره 1127128 مورخ 1395/12/28، شهروندان حق دارند تا سیاست ها،فرآیندها،تصمیمات و اقدامات را نقد نموده و نظر انتقادی خود را در چارچوب مقررات ابراز نمایند.

 
 
 
 
 
 
تاریخ به روز رسانی: 1399/12/26
تعداد بازدید: 4528
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به استانداری استان اصفهان میباشد.